Ve artık bir bisikletimiz var ve yolculuğumuzda yanımıza alacağımız malzemelerimiz hazır. Sürüş tekniği hakkında bilgi sahibiyiz ve heyecanımız dorukta yolculuğa çıkacağımız gün ve saati bekliyoruz. Bilirsiniz yaşamda en keyifli olan varılacak olan nokta değil yolculuğun kendisidir. Hedefe vardığımızda bunu tam olarak anlarız. Şimdi bize gerekli olan bir rotadır. Nereye gideceğiz ? ve Nereden başlamalıyız ?
Rotamızı planlayabilmek için google maps veya daha iyisi mapmyride.com adresindeki haritaları kullanırız. MapMyRide bisiklet için rota çıkarmamıza daha uygundur çünkü mesafe yanında , tırmanış yüksekliklerini kilometre cinsinden konumlandırarak grafik olarak verir. Bu programı kullanarak küçük adımlarla rotamızı detaylandırmaya başlarız. Günde ortalama ne kadar yol gidebileceğimizi kabaca hesaplamıştık. 105 KM. Şimdi bunu harita üzerinde planlamalıyız. Ancak şimdi daha önce hesaba katmadığımız başka faktörleri de hesaba katmak durumundayız. Bölgedeki yolculuk tarihimize denk gelen yıllık ortalama yağış ve rüzgar değerleri. Rüzgar yönü. Yolculuk tarihimizdeki hava tahmin raporları gibi. Rüzgara karşı pedal basmak zordur ve sabır ister. Ayrıca seçtiğimiz rota üzerinde tırmanış diklik yüzdesi ve uzunluğu nedir. Tırmanış yüzdesi yüksek ve uzunsa yine sabırlı olmalısınız. Tırmanışlar, rüzgara karşı gidişler ve yağmur altında sürüşler temiz havada düz yolda pedal basmaya benzemez. Normal şartlar altında 105KM gidebilecek iken olumsuz şartlar altında bu mesafe oldukça azalacaktır. Ertesi gün yolunuza devam edebilmeniz için azaltmak zorundasınızdır. Bunun basit bir hesabı yoktur; şartlara ve sizin performansınıza bağlıdır. Bunları düşünerek en başta harita üzerinde büyük tırmanışlardan ilk yolculuğunuz için kaçınmanızı öneririm. Hava raporlarını dikkatle birkaç kaynaktan incelemelisiniz. Rüzgar yönü çok önemli olacaktır. Eğer yolculuğunuzu planladığınız bölgede daha önce yolculuk yapmış bir tanıdığınız varsa; ondan daha detaylı bölge hakkında bilgi toplamaya çalışın. Bir diğer detay ise rotanızı planlarken rotanız üzerinde yeteri miktarda köy, ilçe, yerleşim birimi bulunmasına özen gösteriniz. Otoyollardan mümkün olduğunca uzak durmaya, trafiğin daha az olduğu ara yolları kullanmaya çalışın. Belki bu yolunuzun biraz daha uzamasına neden olabilir ancak yol güvenliğiniz için daha iyidir.
Rota planlaması çok önemlidir; bunu hassasiyetle ve yeterince zaman ayırarak yapmanızı önemle tavsiye ederim.
Tavsiye edeceğim ilk rotalarınız :
Çanakkale'den başlayıp, Kaş'a kadar sahil şeridinden bir rota çizebilirsiniz.
veya Karadeniz için Sinop'tan başlayıp Artvin'e kadar bir rota oluşturabilirsiniz.
ya da İzmir'den başlayıp Kapadokya'ya kadar bir rota yapabilirsiniz.
Bir sonraki yazımızda buluşmak üzere şimdilik hoşçakalın.
Rotamızı planlayabilmek için google maps veya daha iyisi mapmyride.com adresindeki haritaları kullanırız. MapMyRide bisiklet için rota çıkarmamıza daha uygundur çünkü mesafe yanında , tırmanış yüksekliklerini kilometre cinsinden konumlandırarak grafik olarak verir. Bu programı kullanarak küçük adımlarla rotamızı detaylandırmaya başlarız. Günde ortalama ne kadar yol gidebileceğimizi kabaca hesaplamıştık. 105 KM. Şimdi bunu harita üzerinde planlamalıyız. Ancak şimdi daha önce hesaba katmadığımız başka faktörleri de hesaba katmak durumundayız. Bölgedeki yolculuk tarihimize denk gelen yıllık ortalama yağış ve rüzgar değerleri. Rüzgar yönü. Yolculuk tarihimizdeki hava tahmin raporları gibi. Rüzgara karşı pedal basmak zordur ve sabır ister. Ayrıca seçtiğimiz rota üzerinde tırmanış diklik yüzdesi ve uzunluğu nedir. Tırmanış yüzdesi yüksek ve uzunsa yine sabırlı olmalısınız. Tırmanışlar, rüzgara karşı gidişler ve yağmur altında sürüşler temiz havada düz yolda pedal basmaya benzemez. Normal şartlar altında 105KM gidebilecek iken olumsuz şartlar altında bu mesafe oldukça azalacaktır. Ertesi gün yolunuza devam edebilmeniz için azaltmak zorundasınızdır. Bunun basit bir hesabı yoktur; şartlara ve sizin performansınıza bağlıdır. Bunları düşünerek en başta harita üzerinde büyük tırmanışlardan ilk yolculuğunuz için kaçınmanızı öneririm. Hava raporlarını dikkatle birkaç kaynaktan incelemelisiniz. Rüzgar yönü çok önemli olacaktır. Eğer yolculuğunuzu planladığınız bölgede daha önce yolculuk yapmış bir tanıdığınız varsa; ondan daha detaylı bölge hakkında bilgi toplamaya çalışın. Bir diğer detay ise rotanızı planlarken rotanız üzerinde yeteri miktarda köy, ilçe, yerleşim birimi bulunmasına özen gösteriniz. Otoyollardan mümkün olduğunca uzak durmaya, trafiğin daha az olduğu ara yolları kullanmaya çalışın. Belki bu yolunuzun biraz daha uzamasına neden olabilir ancak yol güvenliğiniz için daha iyidir.
Rota planlaması çok önemlidir; bunu hassasiyetle ve yeterince zaman ayırarak yapmanızı önemle tavsiye ederim.
Tavsiye edeceğim ilk rotalarınız :
Çanakkale'den başlayıp, Kaş'a kadar sahil şeridinden bir rota çizebilirsiniz.
veya Karadeniz için Sinop'tan başlayıp Artvin'e kadar bir rota oluşturabilirsiniz.
ya da İzmir'den başlayıp Kapadokya'ya kadar bir rota yapabilirsiniz.
Bir sonraki yazımızda buluşmak üzere şimdilik hoşçakalın.