Monday 20 June 2016

Sarajevo

Kısıtlı bir bütçeyle yaşarken acaba nereye gidebilirim diye düşünüyorum. Bana göre farklı kültürleri görmek, yaşamak, öğrenmek insana değer katan bir zenginliktir. Aklıma Saraybosna geliyor. Neden olmasın diyorum. Hemen internette uçak ve otel fiyatlarına bakmaya başlıyorum. Yaptığım hesaba göre 500 TL'ye birkaç günlük bir gezi planlayabilirim. Peki ya bütçemi aşarsam, sonra nasıl ayın sonunu getiririm? Beynimin içindeki küçük adam, hadi gidelim diyor. Tamam diyorum.
Saraybosna'ya gitmenin en iyi zamanı diyerek; uçağa atlıyorum. Çünkü henüz fiyatların yüksek sezona geçmediği bir dönem. Ve işte uçaktayım. Hava limanına vardığım andan itibaren halkın içine karışıyor ve onlarla birlikte aynı nehirde akıyorum. Kendi kişisel yapımdan dolayı insanlarla kolay tanışıp, rahatlıkla arkadaşlık kuruyorum. Tanrı vergisi olsa gerek; ingilizcenin işe yaramadığı zamanlarda; onların kelimelerini çok hızlı öğreniyorum. Önce tarzanca bir iki denemeden sonra işime yarayacak kelimelerini hemen öğreniyorum. Diğer insanlar gibi otobüs şoförüyle anlaşmam da böyle oluyor. Sıcak ve samimi insanların yaşadığı güzel bir ülke. Suratsız olanlara, onlar sırp tarafından diyorlar. Hmm tamam, pek bulaşmayayım deyip belde belde, şehir şehir dolaşıyorum. Bu arada telefonunuza maps.me haritasını yüklemenizi öneririm. Roaming yüzünden konuşmak pahalı olduğu için telefonunuzu uçak modunda tuttuğunuzda bile yolunuzu rahat bulabiliyorsunuz. Hava sıcaklığı buralarda bizi bunaltırken; halen orada tatlı bir serinliğin olması ise muhteşem bir şans. Gerisini size fotoğraflar anlatsın..












































































































No comments:

Post a Comment