Bu nedenle birkaç pratik bilgi içeren videoyu paylaşacağım. Umarım faydalanırsınız. Eğer çok zor bir durumda kalmışsanız; örneğin dağın bir noktasında ve elinizde hiçbir tamir malzemesi yoksa iç lastiğinizi sökün. Dış lastiğin içini bulabildiğiniz otla tıka basa doldurun. Bu şekilde, lastiğinizi tamir ettirebileceğiniz bir benzin istasyonuna ya da lastikçiye kadar gidebilirsiniz.
İlk video'da pratik olarak lastiğinizi tamir edebileceğiniz tamir tüpü tanıtılıyor. Böylece hava şatlarından bağımsız; fazlaca kirlenip, terlemeden patlamış lastik sorununu çözebilirsiniz. Markaya takılmayın, herhangi bir marka tamir tüpü satın alıp; hızlıca tamir edebilirsiniz. Ancak sibop tipiniz önemlidir. İnce sibop için ayrıca bir uca ihtiyacınız olacağından yanınızda bulundurmayı ihmal etmeyin.
İkinci video'da ise; tubeless yani iç lastik kullanılmayan lastiğin montajı gösterilmekte. Buradaki sıvı slime benzeri herhangi bir dolgu malzemesi olarak kullanılabilir.
Diğer bir konu ise, zincir yağıdır. Hali hazırda kullanılan zincir yağlarının en büyük sorunu yazları toz; kışları ise çamur toplamalarıdır. Ayrıca su ile karşılaşan diğer sıvı yağlar, kaydırıcı özelliklerini yitirdikleri gibi çamurlaşırlar. Bu nedenle kuru yağları kullanmanızı öneririm. Hem daha uzun km yapabilir, hem de zincirinizin daha az kirlendiğini görürürsünüz. Sürüş esnasında arkada değiştirici içinde çok daha az toz, çamur birikeceğinden performans kaybınız daha az olacaktır. Ayrıca mazot ve benzeri ürünlerle bisikletinizi temizlemeye gerek kalmayacaktır. Gereği durumunda az miktarda bulaşık deterjanı veya sıvı arap sabunu ile kolay ve hızlıca temizleyebilirsiniz. Yine markaya takılmayın; fiyatına göre dilediğiniz bir kuru yağ markasını tercih edebilirsiniz.
Keyifli ve güvenli sürüşler.
No comments:
Post a Comment